Abdestli bulunmanin fazileti çoktur. Hadis-i seriflerde buyuruldu ki:
(Abdestli bulunan oruç tutan gibidir.) [Deylemi]
(Güzelce alinan abdest, imanin yarisidir.) [Ibni Hibban]
(Abdest alanin, agaçtan yapraklarin döküldügü gibi günahlari dökülür.) [Taberani]
(Can alici melek gelince, abdestli olan, sehidlik mertebesine kavusur.) [Taberani]
(Bir mümin, abdest için yüzünü yikayinca, gözü ile isledigi günahlarin hepsi su ile birlikte dökülür. Ellerini yikayinca, elleriyle isledigi günahlar, suyun son damlasi ile dökülür. Ayaklarini yikayinca, ayaklari ile isledigi günahlar, su ile dökülür. Böylece bütün [küçük] günahlardan temizlenmis olur.) [Müslim]
(Abdest için yüzünü yikayinca günahlarin kirpiklerinden dökülür. Ellerini yikayinca el tirnaklarindan, basini meshedince basindan, ayaklarini yikayinca ayak tirnaklarindan günahlarin dökülür. Namazin sevabi yanina kalir.) [Ramuz]
[Abdest alanin bütün küçük günahlari affolur. Büyük günahlari, insan ve hayvan haklari kendisine veya vârislerine ödenmedikçe günahlari affedilmez. Nafile ibadetin sevabina kavusabilmek için imanda ve farzlarda kusurlu olmamak, haramlardan kaçip günahlara tevbe etmek ve o isi ibadet olarak yapmaya niyet etmek sarttir.] (I.Ahlaki)
Namaz kildiktan sonra tekrar abdest almak sevaptir. Hadis-i seriflerde buyuruldu ki:
(Abdestli iken abdest alana on sevap verilir.) [Ibni Mace]
(Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur.) [I.Gazali]
(Mesakkat olmasaydi, her namaz için abdest almayi emrederdim.) [I.Gazali]
(Abdestini tazeleyenin imani tazelenmis [parlamis] olur.) [I.Gazali]
(Allahü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmis olur. Abdest alip da, iki rekat namaz kilmayan da bana cefa etmis olur. Iki rekat namaz kilip da benden bir ihtiyacini istemezse yine bana cefa etmis olur. Abdest alip, iki rekat namaz kildiktan sonra dua edenin duasini kabul etmezsem ben de ona cefa etmis olurum. Halbuki ben cefa etmem.) [Sira]
(Abdest alinan suyun artanindan içmek 70 türlü derde devadir. Bunun en asagisi hem [sikinti, keder]dir.) [Deylemi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyanin elli yillik günahi affolur.) [Halebi]
(Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyan siddiklardan, 2 defa okuyan sehidlerden yazilir. 3 defa okuyan, Peygamberlerle hasrolur.) [Deylemi]
(Abdest alip, iki rekat namaz kilan, Cennete girmeye layik olur.) [Halebi]
(Abdest alip, 2 rekat namaz kilanin günahlari affolur.) [Buhari]
(Güzelce abdest alanin, iki namaz [kilacagi namaz ile gelecek namaz vakti] arasindaki günahlarinin hepsi affolur.) [Buhari]
(Abdestten sonra, on defa salevat-i serife getirenin gami gider, duasi kabul olur.) [Ey Ogul Ilmihali]
(Ancak [kâmil] mümin, devamli abdestli durabilir.) [Ibni Mace]
Abdestli olmaya devam edene, Allahü teâlâ sunlari ihsan eder:
1- Melekler onun yanindan ayrilmaz.
2- Devamli sevap yazarlar.
3- Bütün azalari tesbih eder.
4- Uyuyunca melekler, insan ve cin serrinden korur.
5- Sekerat-i mevti kolaylasir.
6- Abdestli iken Allahü teâlânin emaninda olur.
7- Iftitah tekbirini kaçirmaz.
Allahü teâlâ, Hz. Musaya buyurdu ki:
(Ya Musa, sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde bul!) [Sira]
Evliya-i kiram, her zaman abdestli durabilmek için, az yiyip az içerlerdi. Imam-i Malik hazretleri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi sorulunca, (Allahü teâlânin huzurunda SIKCA helaya gidip gelmekten utaniyorum) buyurdu. (Envar-ül-Kudsiyye)
Yataga abdestli girmenin fazileti de büyüktür. Hadis-i seriflerde buyuruldu ki:
(Kim, yataga abdestli yatarsa, o gece bir melek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kulunu affet!" diye dua eder.) [Hakim]
(Abdestli yatip Allahü teâlâyi anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayilir. Bir melek onun için ibadet eder. Uyandigi zaman yine Allahü teâlâyi anarsa, o melek, bu kulun affi için Allaha dua eder.) [Ibni Hibban]
(Abdestli yatan, gece ibadet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [Deylemi]
(Abdestli yatan, gece vefat ederse sehid olur.) [Ibni Sünni]